Tudja, miért szüntette meg a Coca-Cola a 2 literes palackokat?

A legtöbben úgy tudják, hogy egy egyszerű burkolt áremelésről volt szó csupán, mint a 4 decis sör esetén, pedig ennél érdekesebb a sztori. A helyiek árpolitikája és az anyacég központi akarata közötti ellentét szülte végül az új kiszerelést.

coca-cola-175-os-kisebb-palack.jpg

Pár éve ugyanis a Coca-Cola európai anyavállalata új igazgatót kapott, aki nem sokkal beiktatása után egyik első intézkedésében előírta, hogy

a kontinensen sehol sem adhatják egy eurónak megfelelő összegnél kevesebbért a két literes kólát.

Nos, ez a magyar vállalatnak nem tetszett. Igaz csak egy kicsivel akarták lejjebb tartani az árakat, csak annyi volt a céljuk, hogy az akkori 304-5 forintos euróárfolyam (ami mint tudjuk később a 320-at is közelítette nem egyszer) helyett a pszichológiailag bűvös 299-es áron értékesíthessék a fogyasztóknak a 2 literes nedűt.

Az anyacég azonban ebbe nem akart belemenni, a magyar piacot egyszerűen túl kicsinek tartották ahhoz, hogy emiatt módosítsák a frissen bevezetett központi előírást. Erre a magyar leányvállalat új ötlettel állt elő: ha az árat nem emelhetik kicsit kevésbé,

akkor kisebb lesz a palack.

Így ugyanis az egységáron hozni tudják az elvárt szintet, viszont ha a 2 literes termékeket lecsökkentik negyed literrel, akkor az 1,75-ös italok árát valamivel 300 alatt meg tudják szabni. (Az ajánlott fogyasztói ár végül egyébként 289 lett, nyilván ennél a kiskereskedők adhatják drágábban, ilyenkor szokták lematricázni a címkén szereplő ajánlott árat.)

Ezzel egy időpontban lett a 2,5 literesből is 22 és fél decis. Ahogyan ettől függetlenül korábban az egyliterest pedig – csak hogy a félliteres maradjon az egyetlen érintetlen “klasszikus” – megemelték 1,25-re, ami nem tűnt a legjobb ötletnek, mert a régi, alacsonyabb literes palackokra méretezett hűtők polcaira egyszerűen nem fértek be az új flakonok.

A központi utasítás erre az lett, hogy akkor tegyék be fektetve egymás tetejére a flaskákat, amit a mai napig láthatunk több kisboltban. Ez azonban nem csak a címkék kihelyezett reklámértékét veszi el, de babrálhatunk is a kupakok között, míg mondjuk a bolt sarkának félhomályában megkülönböztetjük a klasszikus kólát a cukormentestől.

Címkék: termék Marketing